ארגזי רוח מאלומיניום – יתרונות

גגות רעפים הם גגות פופולאריים מאוד באזורנו. מדובר בגגות יעילים, קלים להקמה, מאריכי ימים, נאים ושמספקים בידוד תרמי טוב. ברוב המקרים קצוות של גגות רעפים בולטים אל מעבר לקו הקירות החיצוניים של המבנה וזקוקים להגנה, ארגזי רוח הם המונעים חדירת רוחות, רטיבות וכל דבר אחר אל האזור שמתחת לגג וכך מגנים על חלקו התחתון. ארגזי רוח גם מכסים לעיתים על מרזבים, כבלי חשמל, צנרת או פריט כלשהו אחר המצוי באזור קצה גג הרעפים מסיבה כזו או אחרת. מכיוון שארגזי רוח מהווים מעין מעטפת סביב שולי הגג יש להם השפעה גדולה על מראה המבנה מבחוץ.
בעבר נבנו ארגזי רוח מעץ, כיום הם נבנים בדרך כלל מאלומיניום. ארגזי רוח ישנים מעץ שזקוקים לשיפוץ ניתן לצפות באלומיניום ולשוות להם מראה חדש.

יתרונות ארגז רוח מאלומיניום

ארגז רוח מאלומיניום הוא נאה, ניתן לעצב אותו במגוון סגנונות ולבחור מבין לוחות אלומיניום בשלל גוונים. אלומיניום הוא חומר שאינו מחליד, הצבע אינו מתקלף ממנו וכך מדובר למעשה בארגז רוח שאינו דורש תחזוקה, להבדיל מארגזי הרוח הישנים מעץ אותם יש צורך ללטש ולצבוע מחדש מדי כמה שנים.
יתרון נוסף של ארגזי רוח מאלומיניום הוא משקלם הקל דבר המאפשר עיצוב מודרני בקווים נקיים וחדים תוך ששומרים על רוחב קטן (יחסית לארגזי הרוח עשויי עץ). ארגזי רוח מאלומיניום ניתן לעצב באופן המחמיא למבנה חדש, מרגע שהותקנו הם אינם דורשים עוד כל תחזוקה והם ממשיכים להיראות כחדשים למשך שנים רבות.

ציפוי ארגזי רוח מעץ באלומיניום

כאמור בעבר נבנו ארגזי רוח מעץ, ברבות השנים ארגזי רוח כאלה מתבלים, העץ נרקב ומתפורר, חורים נפערים בלוחות הדקים, ארגז הרוח נראה לא טוב וגם חדל מלשרת את המטרה לשמה נבנה, הוא כבר אינו מונע חדירת רוחות, רטיבות, ציפורים, לטאות וכד' אל החלל שמתחת לגג הרעפים.
למעשה ניתן לשמור על ארגזי רוח מעץ כך שהבלאי שלהם יהיה איטי מאוד אולם לשם כך צריך ללטש ולצבוע אותם מדי כמה שנים, מדובר בעבודה בהיקף נכבד משום שיש לטפל בשטח גדול יחסית הנמצא בגובה של לפחות קומה אחת אם לא שתיים, שלוש או יותר מעל לפני הקרקע.

הפתרון במקרים של ארגזי רוח ישנים מעץ שכבר נראים לא טוב הוא ציפוי שלהם באלומיניום. ניתן לבחור לוחות אלומיניום בגוון המתאים לבית, הציפוי נעשה על גבי ארגז העץ הקיים כך שמדובר בתהליך פשוט יחסית ולא יקר.

תכנון נכון של ארגז רוח מאלומיניום

חשוב לקחת בחשבון שארגז הרוח משפיע רבות על מראה הבית מבחוץ, יש לתכנן את ארגז הרוח כך שיחמיא למבנה. ארגזי רוח מאלומיניום ניתן לעצב במגוון סגנונות, הם יכולים להיות צרים מאוד או רחבים, פינותיהם חדות יותר או פחות, הכול בהתאם לעיצוב הכללי של המבנה.