דוקרנים להרחקת יונים

היונה הפכה בשנים האחרונות לציפור השכיחה ביותר בערי ישראל. היונים נהנות לקבוע את מקומות הקינון והמחיה שלהם בקרב בני האדם, על אדני החלונות, בין החורים באזורי גגות רעפים, או בפתחי מרזבים בבית. בעוד רבים מאיתנו דואגים לרווחת בעלי הכנף הידידותיים – אנחנו לא מעוניינים לחלוק איתם את ביתינו, מה גם שמדובר במטרד של ממש, מבחינות רבות.

אחת השיטות שהפכו נפוצות במיוחד להרחקת יונים, היא פריסת שורות של דוקרנים שהופכים את פתחי המרזבים, גגות הרעפים, ואדני החלונות שלכם לסביבה עויינת ליונים. היונים, שמתקשות להתרגל לדוקרנים, פשוט מחפשות מקום אחר לקנן בו.

אם גם אתם סובלים מבעיית יונים בסביבת הבית שלכם – הנה כל מה שתצטרכו לדעת אודות הדוקרנים, על מנת לשקול את הפתרון הנפוץ ומהיעילים והזולים, להרחקת יונים לצמיתות.

דוקרני יונים – מה זה בדיוק?

דוקרני יונים הם בעצם שורות של עמודים דקים, עשויים בדרך כלל מפלסטיק או ממתכת, שהם דקים (אבל לא חדים) בקצוותיהם וצפופים באופן שאינו מאפשר ליונים לנחות באזור ההתקנה שלהם. הדוקרנים מגיעים בצפיפות, באורכים, ועשויים מחומרים שונים, יש כאלה איכותיים יותר ויש כאלה איכותיים פחות. בכל מקרה, הם אינם מהווים סיכון ליונים. במקרה של התקנה לא איכותית או בחירה במוצר פחות מקצועי, אתם עשויים לגלות כי היונים יקננו מעל הדוקרנים שלכם, באין מפריע (ועל כן, חשוב לבחור היטב את הדוקרנים עבור הבית שלכם).

איפה ואיך מתקינים דוקרנים?

דוקרנים להרחקת יונים זמינים לרכישה בחנויות המתמחות להתקנה עצמאית. את הדוקרנים מדביקים באמצעות דבק מתאים, "דבק נקניק" המכיל מסנני קרינת UV והוא עמיד לאורך זמן בכל תנאי מזג אוויר. את הדוקרנים ניתן להתקין בכל אזורי הקינון של היונים: גגות רעפים, אדני חלונות, פתחי מרזבים, מעקות, נישות, אזורי התלייה של הכביסה הנקייה בבית, כרכובים ופתחים שונים – ועוד.

התקנה מקצועית של דוקרני יונים תבטיח הרחקת היונים לצמיתות

הן בבחירת דוקרני היונים שתתקינו בבית, והן במהלך ההתקנה שלהם – חשוב לבחור היטב, על מנת להשיג הרחקה יעילה לטווח ארוך של היונים. למשל, בחירת דוקרנים עשויים מפלסטיק תשמש לטווח קצר (שכן דוקרני הפלסטיק מתבלים במהירות), דוקרנים שעשויים מפח ונחושת הם קלי משקל ומתאימים בעיקר לציפורים קטנות מיונים. להרחקת יונים – מומלץ לבחור דוקרנים מנירוסטה, שנחשבים לצפופים וארוכים, בעלי מספר שורות, ולהתקינם בצפיפות המתאימה ובשימוש בדבק ובחומרי התקנה מקצועיים.

בנוסף, מומלץ לתת את הדעת בנוגע לצבע הדוקרנים. אם התקנתם מתבצעת באזור חשוף, מומלץ לבחור בדוקרנים בצבע מט, שלא יבהיקו ויבלטו בצורה שתפגע באסתטיקה של המבנה.

אם אתם נעזרים בשירותיו של איש מקצוע, תוכלו לבקש שירותים נוספים במהלך התקנת הדוקרנים, כמו למשל תיקון מרזבים והכנתם לתקופת החורף הבאה עלינו לטובה, או בדיקה יסודית של גגות רעפים להבטחת הבטיחות וגם הבידוד, שיקל עליכם לחמם את הבית בימים הקרים של עונת החורף.