כיצד להתמודד עם נזקים לארגז רוח?

גגות רעפים הם נפוצים מאוד בישראל, זאת משום שהם בעלי יתרונות רבים. גג רעפים שתוכנן והוקם כהלכה ישרת אתכם נאמנה למשך שנים רבות מאוד (למעשה לזמן בלתי מוגבל) תוך שהוא זקוק לתחזוקה מועטה בלבד.
סביב גגות רעפים רבים נבנים ארגזי רוח. תפקידם של ארגזי רוח הוא להגן על צידו התחתון של גג הרעפים, למנוע מעצמים, מזיקים, בעלי כנף ולכלוך למצוא דרכם אל החלל שמתחת לגג וכן לחסום זרמי אוויר, רוחות עזות, גשם וברד במהלך סופות חורף. ארגזי רוח משפיעים על עיצוב הבית ולכן חשוב לתכנן ולבנות אותם כך שישתלבו היטב ויתרמו ליצירת המראה המבוקש. כיום נבנים ארגזי רוח מחומרים מתקדמים, לוחות אלומיניום ייעודיים בראשם. בעבר נבנו ארגזי הרוח מעץ.
לאור התפקידים החשובים, הפרקטיים והאסטטיים כאחד, של ארגזי רוח אם מתגלים בהם נזקים יש לפעול ללא דיחוי לתקנם. לפניכם כמה טיפים שיסייעו לכם להתמודד היטב עם מצב בו נדרש תיקון ארגז רוח.

פנו רק לבעל מקצוע המתמחה בתחום

חשוב להתעקש שתיקון ארגז רוח יבוצע רק על ידי בעל מקצוע העוסק בהקמה ותיקון של גגות רעפים, מרזבים וארגזי רוח. אין לאפשר לקבלן שיפוצים שאינו מצוי בתחום זה לבצע עבורכם את התיקון.
תיקון ארגז רוח שבוצע שלא כהלכה עשוי להיראות טוב תחילה אולם להחזיק מעמד רק זמן מועט, יחסית לתיקון מקצועי.

העדיפו טיפול יסודי בבעיה

תקלה אופיינית בארגזי רוח, במיוחד אלה המקיפים גגות רעפים בני חמש עשרה שנים ויותר, היא ריקבון של לוחות עץ. במקרים כאלה ניתן לבצע תיקון מקומי או להתקין מעל ללוחות העץ לוחות אלומיניום. חשוב לדעת שלמרות שתיקון מקומי עולה פחות בטווח הארוך תידרשו להוצאה גדולה יותר מהוצאה חד פעמית של ציפוי ארגזי הרוח סביב גג הרעפים כולו באלומיניום.

אל תדחו טיפול בנזק

חשוב לטפל בנזקים לארגז רוח בהקדם. זאת משום שארגז רוח בו נפערו פתחים כבר אינו ממלא תפקידו כראוי, דבר העלול לאפשר נזק לגג הרעפים, במיוחד מצידו התחתון. רוח החודרת אל החלל שמתחת לגג עלולה להסיט רעפים ממקומם ולאפשר חדירת מים.

לסיכום, אם גיליתם נזק, בכל היקף שהוא, לארגזי רוח המקיפים את גג הרעפים פנו ללא דיחוי אל בעלי מקצוע המתמחים בתחום, קבלו הצעות מחיר מכמה חברות ובחרו את החברה המרשימה אתכם ביותר (אל תבחרו בהכרח את מי שהציע את המחיר הזול ביותר). העדיפו תיקון בהיקף שימנע תקלות דומות נוספות בעתיד.
כדאי לכלול את ארגזי הרוח והמרזבים בביקורת שנתית שיש לערוך לגגות רעפים, מומלץ לערוך ביקורת כזו בהתקרב הסתיו ולפני הגשם הראשון. ניתן להאריך חייהם של ארגזי רוח מעץ באמצעות צביעה מחדש מדי כמה שנים. ככל מומלץ להעדיף לבנות ארגזי רוח חדשים מאלומיניום ולא מעץ.