לקראת ראש השנה – 4 דברים שתוכלו לעשות

1 לפניכם פירוט ארבע פעולות שמומלץ לעשות כדי להבטיח שלא נתקל בהפתעות לא נעימות עם פרוץ החורף, לפחות ככל שהדבר נוגע לגגות רעפים, מרזבים, אגזי רוח ופרגולות.

תחזוקה וניקיון

גגות רעפים הם עמידים, יעילים ומאריכי ימים (כל זאת בתנאי שתוכננו ונבנו כהלכה). כך גם ככל שמדובר במרזבים, ארגזי רוח ופרגולות. אין צורך בתחזוקה מרובה אולם ניקוי לקראת סוף הקיץ בכוחו לסייע לשמירה על תקינות ומניעת תקלות. כך למשל ניקיון יבטיח זרימה חופשית של מים במורד הגג ודרך המרזבים וכך לא יווצרו עומסים כתוצאה מהצטברות משקל מים.
עריכת ביקורת שנתית

לקראת השנה החדשה מומלץ לערוך ביקורת שנתית לגגות רעפים. חשוב לזכור שככל שהדבר נוגע לגגות רעפים גם תקלה קטנה ופשוטה לתיקון (כגון רעף שבור, סדוק או כזה שהוסט ממקומו) עלולה לאפשר, עם בוא הגשמים, לכמות גדולה של מים לחדור אל תוך המבנה.
ביקורת לגג הרעפים תכלול סקירה של הגג מלמעלה, מבט אל האזור שמתחת לגג (סקירה של הגג מלמטה, מ"עליית הגג" שבתוך הבית), ביקורת של מצב המרזבים (לתקינות ונקיון) ומצב ארגזי הרוח. במקביל לביקורת זו של מצב הגג, המרזבים וארגזי הרוח מומלץ לבדוק גם פרגולות כדי לוודא שאין תקלות שיש לטפל בהן מבעוד מועד (כגון חיזוק המבנה, קיבוע חיפוי, איטום גג הפרגולה וכד').

עריכת הביקורות הנ"ל מספיק זמן לפני ראש השנה תותיר שהות לדאוג לתיקון גגות רעפים, תיקון מרזבים, תיקון ארגז רוח כמו גם תיקון פרגולות במקרה הצורך. מי שאינו יכול או לא מעוניין לבצע את הביקורת בעצמו יכול כמובן לפנות אל בעלי מקצוע שיבצעו אותה עבורו.

טיפול בכל תקלה שנתגלתה

כאמור, עריכת ביקורת די זמן מראש תאפשר לנו לדאוג לביצוע תיקונים נדרשים לפני שמגיע הגשם הראשון. תקופת הקיץ מתאימה במיוחד לביצוע תיקונים בגגות רעפים, כמו גם תיקון מרזבים ותיקון ארגז רוח. כל זאת מכיוון שניתן לבצע את העבודה ללא חשש שירד גשם דווקא בעת שהגג אינו אטום, המרזב אינו שלם לכל אורכו, מלאכת ציפוי ארגז הרוח בעיצומה וכד'.
במקרה של גילוי תקלה במהלך הביקורת השנתית יש לפנות ללא דיחוי אל חברה המתמחה בהקמה ותיקון של גגות רעפים, מרזבים, ארגזי רוח ופרגולות. חשוב למסור את מלאכת התיקון לידי בעלי מקצוע אמינים ובעלי מכלול הידע, הכישורים, הניסיון והציוד הדרושים.

תזמון ביצוע תיקונים רחבי היקף

במקרים בהם נדרשים תיקונים רחבי היקף לגגות רעפים (כגון החלפת כל הרעפים, תיקון המבנה התומך בגלל שקיעה של אזור מסויים בגג, ציפוי בלוחות אלומיניום של ארגזי הרוח כולם וכד') חשוב מאוד לתכנן מראש את מועד ביצוע התיקון כך שייעשה די זמן לפני ראש השנה, בתקופה בה אין חשש לגשם.