החלפת גג אסבסט בגג רעפים

עם קום המדינה ותנופת הבנייה שאפיינה תקופה זו (וגם את כל התקופות מאז…) הולך וגובר הצורך לאתר חומרי בניה זולים וזמינים. בשלב מסויים בתנופת הבנייה המאפיינת כל כך את השוק הישראלי, פנו הקבלנים לשימוש באסבסט שהיה באמת זול, זמין, וניראה עמיד.

עם השנים, פגעי הטבע והזמן החלו לתת את אותותיהם, והאסבסט החל מתפורר.

התפוררות האסבסט עשויה להתרחש גם כתוצאה הפעולות שגרתיות כמו קידוח, נעיצת מסמר, ליטוש ועוד.  מחקרים שנערכו כבר לפני יותר מ – 20 שנה לצד מחקרים מודרניים, העלו כי סיבי האסבסט הנפלטים במהלך התפרקות החומר הינם מסוכנים ביותר לבריאות האדם, עלולים לגרום לבעיות חמורות במערכת הנשימה ויש להם פוטנציאל מסרטן גבוה. מחקרים גם העלו כי חשיפה ארוכה וממושכת אל סיבי האסבסט, עשויה להזיק לבריאות באותו האופן.

לכן רצוי מאוד להחליף את גג האסבסט בפתרון ידידותי לסביבה, כמו גגות רעפים – פתרון אסתטי, נוח וחשוב במיוחד – אינו מסכן את בריאותכם ואת בריאות המשפחה.

כאשר מפרקים את גג האסבסט במטרה להחליפו, יש לבצע זאת בצורה זהירה ובטוחה, ובאופן שישמור על בריאות המפרקים ובריאות הסובבים.

הכל על החלפת גג אסבסט בגג רעפים – במאמר שלפניכם.

בריאות ואסתטיקה עד ראש הגג

קירוי המבנה בגגות רעפים ידועה מזה מאות בשנים, ואולי תופתעו לגלות כי ממצאים ארכיאולוגיים מעידים שכבר בתקופת היוונים, לפני כ – 4000 (!) שנה, נעשה שימוש בכפיסים דמויי רעפים לקירוי עבור גגות הבתים.

מאז ועד היום השתנתה הטכנולוגיה והרעפים עמידים וחזקים יותר – אך מסתבר ששיטה מנצחת, לא מחליפים.

כיום, בניית גג רעפים כוללת בדרך כלל שלד קונסטרוקטיבי של קורות עץ, כאשר בארץ במקרים רבים מסווים את הקורות באמצעות הנמכת תקרה מגבס בחלק הפנימי של המבנה, והסתרתה בעזרת ארגז רוח בחלקו החיצוני. על שלד העץ יונחו הרעפים שיצרו את הגג. רעפים אלה עמידים לאורך זמן ומיוצרים ממגוון חומרים כמו: חרס, בטון, פלדה ועוד, אותם ניתן להשיג במגוון צבעים וצורות.

הם ניחנים ברגישות נמוכה לרטיבות ונזילות כיוון שהם משופעים והנוזלים ממעטים להצטבר בהם.

גגות רעפים משמשים קירוי נפוץ בבתים פרטיים ובבתים משותפים, ומעניקים מראה נעים, הרמוני וקלאסי לגג הבית, תוך שהם מקנים למבנה הגג מאפיינים פרקטיים המבודדים אותו מפני פגעי מזג האוויר, לחות, חום, קור, קרינה ועוד.

מחליפים גג אסבסט בגג רעפים? פנו לאיש מקצוע מיומן בלבד

החלפת גג אסבסט בגג רעפים הינה מלאכה הנדרשת משנה זהירות ועבודה דקדקנים ומקצועית. גם בחירת מאפייני הגג שיחליף את גג האסבסט הינה מלאכה הנדרשת למקצועיות. התקנת גג רעפים הינה תהליך מורכב הדורש מומחיות , ולכל סוג רעף חוזקות ומאפיינים משלו. לכן, יש להתאים את סוג הרעפים והחומר לאזור הגיאוגרפי בו נמצא המבנה, וחשוב להתייעץ עם בעל מקצוע מיומן ומנוסה בעניין החלפת גגות אסבסט בגגות רעפים.

חברת יעקב הרשנבוים לתיקון מרזבים וגגות רעפים תדע לחשב את השיפוע הנכון של גג הרעפים החדש שלכם, במטרה ליצור את האיטום הנכון ולהימנע מחדירה של רטיבות ולחות.

כל החומרים בהם משתמשים לבניית הרעפים הם בטוחים לשימוש, והם עמידים עד כדי כך שהם אינם דורשים תחזוקה שנתית שוטפת כלל, והתיקונים בהם מתבצעים בדרך כלל עבור תקלות נקודתיות.