איך להתמודד עם נזקי גשמים במרזבים?

לקראת החורף רבים מקפידים לערוך ביקורת לגג הבית כדי לוודא שלא תתאפשר חדירת מים אל המבנה, זאת משום שנזקי מים הם עניין שלכל בעל בית חשוב למנוע. גגות רעפים הם עמידים מאוד ודורשים תחזוקה מועטה בלבד, חשוב לזכור שלרוב סביב גגות הרעפים מותקנים ארגזי רוח ומרזבים. מי שאינם כוללים את ארגזי הרוח והמרזבים בביקורת תקינות הגג עלולים להיתקל עם בוא הגשמים בתקלות שונות. אספנו עבורכם מידע וטיפים אשר יסייעו לכם  לשמור על מרזבי ביתכם תקינים.

זרימה תקינה של מים דרך המרזבים לכל אורכם

ככל שהדבר נוגע למרזבים, כמו גם לגגות הרעפים עצמם, אסור לאפשר חסימות הפוגעות בזרימה החופשית של מים במורד הגג ודרך המרזבים. מים שאינם מתנקזים כיאות, נאספים באזור שלפני החסימה ומפלס המים עולה ועשוי להגיע לאזור שאינו אטום (מרווחים בין רעפים למשל). מרזב סתום, באופן מלא או חלקי, הוא מתכון להיווצרות נזקי גשם במרזבים, משקל של מים שנאספו במרזב עלול לגרום לחלק מן המרזב להתנתק ממקומו ולקרוס.

כדי להבטיח זרימת מים תקינה במרזבים יש לכלול אותם בביקורת שעורכים לקראת בוא החורף. חשוב לבדוק שכל הפתחים אל המרזב וממנו חופשים מכל חסימה, יש לסלק עלים, בוץ, לכלוך או כל דבר אחר הנמצא באזור הפתחים עצמם או שעלול להגיע אליהם כשיזרמו מים אל המרזב בעקבות הגשם.
לאחר שניקינו היטב את האזורים הסמוכים לפתחי המרזבים מומלץ להזרים מים באופן מבוקר אל ודרך המרזבים באמצעות צינור השקיה, כך נשלים את הניקוי ונוודא שהמרזבים אכן תקינים.

כל חלקי המרזב מחוברים כהלכה

מלבד ניקיון וזרימה חופשית של מים חשוב מאוד לוודא שכל חלקי המרזב מחוברים היטב זה לזה וכן שהמרזב כולו מעוגן כהלכה אל הקיר והגג. רק אם נעקוב אחר המרזבים לכל אורכם ונבחן כל נקודת תורפה נדע לבטח שהמרזב במצב המבטיח שנעבור את החורף בשלום. חיבור רופף עלול להתנתק בעת שמופעל עליו לחץ מים הזורמים דרך המרזב כשיורד גשם, אם המרזב החל להינתק מעיגון לקיר או לגג הוא עלול להתנתק לגמרי כשיופעל על העיגון הרופף משקל מי גשם הממלאים את המרזב.

גם בחורף אפשר לערוך תיקונים למרזבים ולגגות רעפים

מי שביתם ספג נזקי גשם כתוצאה מתקלה במרזב או בגג רעפים עלולים לחשוב שאין ברירה אלא לחכות למזג אוויר נאה כדי לבצע את התיקונים הדרושים. חשוב לדעת שאין זה המצב, בעלי מקצוע העוסקים בהקמה ותחזוקה של גגות רעפים, ארגזי רוח ומרזבים ערוכים לבצע תיקונים דחופים גם במהלך החורף. אם גיליתם תקלה במרזב או אם כבר התרחשו נזקי גשם במרזבים פנו מיד אל בעל מקצוע אמין ובר סמכא שיוכל לייעץ לכם באשר לאפשרויות העומדות בפניכם כמו גם לבצע את התיקון הדרוש במרזבים.