מהם סוגי הרעפים הנפוצים לגגות?

גגות הרעפים שנראים מלמעלה בשמי הארץ נראים במבט ראשון זהים זה לזה, אבל בעיקר עבור אלה המתכננים כיום בנייה של גג רעפים – חשוב לדעת כי קיימים היום מגוון סוגי רעפים שונים, אשר לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משלו. אילו סוגי רעפים קיימים כיום בארץ, ומהם היתרונות והחסרונות של כל סוג? לפניכם, תקציר בנוגע לסוגי הרעפים הנפוצים ביותר בישראל כיום.

רעפי חרס

רעפי חרס עשויים מחומר הנקרא חרסית, שעובר שריפה בתנור. לאחר השריפה, עוברים הרעפים תהליך של ייבוש הלחות והחומר נצבע באדום.

רעפי חרס הם הרעפים הנפוצים ביותר בישראל, כיום ומזה עשרות שנים והסיבות לכך הן רבות. מדובר ברעפים עמידים מאד, אשר יכולים להחזיק מעמד עשרות שנים. צבעם של רעפי החרס שומר על הבוהק שלו והוא אינו דוהה גם לאחר שנים רבות. הרעפים עמידים בפני השמש הישראלית החזקה ומספקים יכולת בידוד טובה לחימום הבית בחורף.

רעפי צפחה

רעפי הצפחה עשויים מסלעים בעלי אותו שם. הסלעים נוצרו ממינרלים היוצרים מראה שכבות. היתרון העיקרי שלהם הוא האלמנט העיצובי, בגלל האפשרות ליצור מסלעים אלו שילובי גוונים יפים. בנוסף, הרעפים עמידים במזג אוויר חם וקר. רעפי הצפחה נחשבים יקרים יחסית לרעפי החרס.

רעפי שינגלס – יריעות

רעפים מסוג "שינגלס" עשויים מתערובת ביטומנית ולטובת ביוד הבית והנחה בטוחה ויציבה שלהם, הם מונחים על גבי לוחות או יריעות עשויים עץ או OSB. היתרון הגדול של רעפי השינגלס טמון בהתקנה פשוטה ומהירה. בנוסף, הם מתאימים לשיפועים שונים, גם כאלה שהם נמוכים במיוחד. מעניין לציין, כי רעפי "שינגלס" נמכרים בדרך כלל ללא אחריות יצרן, ואופי החומר גורם לכך שבתוך כמה שנים תתחילו לראות רעפים משתחררים, ובסופו של דבר בתוך תקופה לא ארוכה אתם עשויים למצוא את עצמכם נאלצים לחדש את הרעפים.

רעפי בטון

רעפי הבטון הפכו נפוצים בשנים האחרונות בעיקר בזכות החוזק שלהם. הרעפים מיוצרים בתבניות אליהן נוצק בטון איכותי וחזק. אחד היתרונות של רעפי הבטון הוא הגמישות בגוון, אפשר לבחור כמה צבעים שונים. רעפים אלו עמידים בכל מזג אוויר.

רעפי פלדה

רעפים תעשייתיים שעשויים מפלדה חזקה ומגולוונת. לאחר תהליך ייצור הרעף הוא נצבע בגוונים שונים ובחומר שמפחית רעשים ונזקים. היתרון הברור והממשי של רעפי הפלדה הוא כמובן החוזק שלהם. הפלדה נשמרת לאורך זמן, עמידה בפני פגעי מזג האוויר וחזקה. עם זאת, מדובר בתהליך התקנה ארוך יותר.

איך תבחרו רעפים לגג שלכם?

מבין כל סוגי הרעפים המוצעים כיום, לצד חיפויים נוספים שמטרתם לאטום את הגג ולספק הגנה, חשוב לבחור ברעפים שמתאימים לאקלים במקום בו אתם מתגוררים, מספקים לכם עמידות והגנה לאורך זמן והתקנתם פשוטה ומהירה.

כדי לבחור את הרעפים המתאימים כדאי להתייעץ עם גגן רעפים מומלץ ומוסמך שתבדוק את שטח הגג ותמליץ לכם על הרעף האידיאלי לאיטומו.