האם יש לכם נזילה בתקרה? אולי זה הזמן לתקן את הגג

גגות רעפים הם הנפוצים ביותר במחוזותינו בבתים צמודי קרקע ולא בכדי. מדובר בגגות עמידים מאוד (כל עוד תוכננו ונבנו כראוי), מאריכי ימים, מהירים יחסית להקמה, קלי משקל (יחסית לגגות יצוקי בטון) ומספקים הגנה מעולה מפגעי מזג האוויר. גגות רעפים אמנם דורשים תחזוקה מועטה בלבד אולם ייתכנו מקרים בהם נדרשים תיקונים. אם גיליתם כתם רטיבות בתקרת הבית, אם מטפטפים מים אל תוך חדר כזה או אחר מומלץ מאוד לפעול ללא דיחוי לאיתור מקור הבעיה ולפתרונה. אספנו עבורכם מידע וטיפים שבכוחם לסייע לכם לדעת באלו נסיבות יש מקום לחשוד שנחוץ תיקון לגג הרעפים.

גם תקלה קטנה עלולה לגרום נזק רחב היקף

ככל שהדבר נוגע לתקלות בגגות רעפים חשוב מאוד לקחת בחשבון שגם פגם קטן, דוגמת רעף שבור בודד או רעף שאינו מונח כהלכה במקומו, עלולים לגרום לנזק גדול. כשיורד גשם מתפתחת זרימה חזקה של מים במורד הגג, בנסיבות כאלה גם פתח קטן יאפשר לכמות גדולה של מים לחדור.
ברגע שמים חודרים אל פנים הבית, קשה לדעת לאן יחלחלו ולאיזה נזק יגרמו. מים שחדרו אל תקרה יטפטפו אל חלל החדר, יגרמו להתנפחות והתקלפות צבע וטיח, להתפתחות כתמים ומרבצי עובש ולעיתים גם תקלות במערכת החשמל. מים שחודרים אל הקירות עלולים לגרום להתנפחות וקילוף צבע וטיח, התפתחות כתמי רטיבות ועובש, תקלות במערכת החשמל ועוד. מים המוצאים דרכם אל מתחת לרצפה עלולים לגרום לשקיעת מרצפות, להתנפחות והירקבות של לוחות פרקט ועוד.

יש לפעול מיד לגילוי התקלה ולביצוע התיקון הדרוש

לאור האמור לעיל מובנת חשיבותה של פעולה ללא דיחוי בכל מקרה של חשד לתקלה בגג רעפים. נזקי מים בבית עשויים להיגרם ממים שהגיעו מאחד (או יותר) מבין משלושה מקורות, מים החודרים מבחוץ, נזילה ממערכת אספקת המים או נזילה מצנרת הניקוז. כשאנו מזהים הגעת מים אל אזור לא להם, דוגמת מים המטפטפים מן התקרה, יש לפעול ללא דיחוי לאיתור התקלה וטיפול בה. לפעמים קשה לקבוע מניין מגיעים המים, זאת משום שמים עשויים להופיע במרחק גדול מהמקום ממנו נזלו או חדרו. אם יש סיבה לחשוד בגג הרעפים יש לבצע מיד בדיקה לוודא תקינות הגג. מומלץ מאוד לפנות אל חברה המתמחה בהקמה, תחזוקה ותיקון גגות רעפים, ארגזי רוח ומרזבים כדי שיבצעו עבורנו את הבדיקה.

תקלות אפשריות בגג רעפים המאפשרות חדירת מים אל הבית

גג רעפים ממלא תפקידו כהלכה כל עוד כל הרעפים שלמים ומונחים היטב במקומם. עוד חשוב שניקוז המים במורד הגג וממנו יהיה חופשי. אם מטפטפים מים מן התקרה, במיוחד אם הטפטוף החל לאחר שירד גשם, ייתכן שמדובר ברעף שבור (אחד או כמה), ברעף (אחד או כמה) שהוסט ממקומו (למשל בעת ביצוע עבודה על הגג, כגון התקנת קולטים לדוד שמש). זרימה לא תקינה של מים, כתוצאה משקיעה, חסימה או מרזב סתום או פגום, עלולה לגרום לעליית מפלס המים עד שהם מגיעים למרווחים שבין הרעפים.