למה חשוב לתקן את הגג דווקא בקיץ?

גגות רעפים הם הגגות הנפוצים ביותר בבתים צמודי קרקע בישראל. מדובר בגגות בעלי יתרונות רבים, הם קלי משקל יחסית לגגות יצוקי בטון, הם עמידים ומאריכי ימים (בתנאי שתוככנו והוקמו כהלכה), גגות רעפים מספקים הגנה מעולה מפגעי מזג האוויר, הם בעלי מקדמי בידוד טרמי ואקוסטי טובים למדי, במיוחד אם נעשה שימוש ביריעות בידוד מתחת לרעפים והותקנו בהם אמצעי איוורור לחלל שבין הגג לתקרת הקומה שמתחתיו (אזור אותו נהוג לכנות "עליית הגג").

כל גג רעפים מותקן בשיפוע המוגדר בתקני בניה. השיפוע המינימאלי הנידרש נע בין 15 ל 35 מעלות כתלות במשתנים כגון התקנת איטום ביריעות ביטומניות מרותכות מחת לגג ועוד.
שיפוע גג הרעפים נועד לוודא שמי גשם יזרמו ביעילות במורד הגג, כך מובטחת אטימות הגג כמו גם מניעת מצב של הצטברות משקל מים.
מכיוון שעל פני גג רעפים מתפתחת בעת גשם זרימת מים עזה כל תקלה בגג, אפילו שבר ברעף בודד, עלולה לאפשר לכמות גדולה של מים לחדור אל המבנה, על כל נזקי הרטיבות העשויים להיגרם בשל כך. מסיבה זו חשוב מאוד להגיע אל העונה הרטובה כאשר גג הרעפים שלנו במצב טוב.

בכל מקרה בו חושדים שנחוץ תיקון לגג הרעפים חשוב לפנות מיד אל חברה המתמחה בהקמה ותחזוקה של גגות רעפים, ארגזי רוח ומרזבים. עונת הקיץ מתאימה במיוחד לביצוע תיקונים בגג רעפים, זאת משום שניתן להסיר רעפים מבלי לחשוש שגשם ירד דווקא כשהגג פתוח.

גילוי מוקדם מאפשר טיפול מונע יעיל וצמצום הנזק למינימום

מומלץ לערוך ביקורת לגג הרעפים מדי שנה. ביקורת כזו במהלך חודשי הקיץ תבטיח שנגלה תקלות הדורשות טיפול בעת שעוד זמן רב עומד לרשותנו בטרם תחל העונה הרטובה.
ביקורת לגג רעפים כוללת סיור על פני הגג לגילוי סדקים, שברים, רעפים שזזו ממקומם, אזור שהחל לשקוע ועוד. יש לסייר גם מתחת לגג כדי לוודא שהכל תקין גם מלמטה (סיור בעליית הגג יאפשר גילוי סדקים שאור שמש חודר דרכם). עוד חשוב לוודא שהמרזבים תקינים וחופשיים מלכלוך וסתימות. יש לבדוק גם תקינות ארגזי הרוח.

אם אין באפשרותנו לערוך את הביקורת בעצמנו ניתן להזמין בעל מקצוע שיעשה זאת עבורנו.
במקרה של גילוי תקלה יש לדאוג לתיקונה עוד במהלך הקיץ.
כאמור, בקיץ ניתן לבצע בקלות גם עבודות תיקון גדולות, במהלכן משאירים אזור בגג ללא רעפים למשך פרק זמן ארוך מיום אחד (לעיתים אפילו כמה ימים אם מדובר בתיקון רחב היקף כגון החלפת כל הרעפים או חיזוק המבנה התומך את הגג בגלל שקיעה).

ביצוע ביקורת תקינות לגג הרעפים ותיקון כל ליקוי שנמצא בביקורת יבטיחו שלא נופתע עם בוא החורף ונצטרך להתמודד עם חדירת מים ונזקי רטיבות דווקא בעת שמזג האוויר כבר אינו אידאלי לצורך ביצוע התיקונים הנחוצים.