5 דרכים להרחקת היונים

הן אולי מוסיפות קסם לכיכרות המרכזיות של אירופה, שם כיף לשבת על הספסל, לזרוק לכיוונן פירורי קרואסון או לחם שיפון מעודן ולצלם כמה תמונות. כשמדובר בבית שלנו, יונים יכולות להוות מטרד רציני ולהביא איתן לכלוך, רעש ועוד נזקים. הבעיה עם יונים היא, שקשה להרחיק אותן. יונים, כך מסתבר, הן חיה טריטוריאלית המעוניינת לשוב למקום הקינון שלה שוב ושוב. אם גם אתם מתמודדים עם הניסיון להרחיק יונים מהבית מבלי לגרום להן נזק, אספנו עבורכם חמישה מהפתרונות היעילים, הקלים והנפוצים בישראל להרחקת יונים – והנה הם לפניכם.

פתרון ראשון – איטום מקומות מועדים לפורענות

יונים עשויות לקנן כמעט בכל מקום – מעבר לאדני החלונות (גם אלה העליונים), רצפת אזור תליית הכביסה או בין מסילות התריסים – תוכלו למצוא שובכים של יונים גם בפתחים, חלונות קטנים, צינורות רחבים הזרוקים בסביבת הבית או כל מקום אחר שיכול להיות מוגן עבור גוזלים. כדאי לבדוק את סביבת הבית ולראות אילו פתחים ניתן לסגור באמצעות רשתות או איטום אחר. יונים יכולות לקנן גם בפתחים בגג ולכן חשוב לדאוג לאיטום הגג בצורה מקצועית.

פתרון שני – דוקרנים

אולי השיטה המוכרת ביותר לסילוק היונים מהבית, בעיקר מאדן החלון שלכם, היא הנחה של דוקרנים שימנעו מהיונה לקנן במקום. הדוקרנים עשויים אלומיניום ומורכבים על רצועות שקל להצמיד לאדן החלון או למסגרת הגג, למעקה המרפסת או לכל אזור "מועד לפורענות". הדוקרנים למעשה מפריעים ליונים להתיישב על החלון או על הגג, והן לרוב יחפשו מקום אחר להתיישב בו. הדוקרנים אינם פוגעים ביונה עצמה, אלא גורמים לה לוותר על הקינון במקום ולמצוא אופציה אחרת.

פתרון שלישי – רשתות הרחקה

עוד מוצר נגיש, זול, יעיל ונפוץ בבתים בישראל הן רשתות ההרחקה המיועדות להרחקת יונים מן הבית. רשתות ההרחקה הן רשתות שקופות שאינן פוגעות במראה הבית או משנות את החלונות והפתחים של הבית. מותחים אותן בקלות בכל מקום שבו רוצים למנוע חדירת יונים. היונים לא יצליחו לחדור אל תוך הרשת, בזכות הצפיפות שלה, ולכן בדרך כלל יחפשו מקום אחר לקנן בו.

פתרון רביעי – סלילים להרחקת יונים

הסלילים הם קפיצים שניתן להתקין על אדן החלון או על מעקה המרפסת. הסליל מותקן בדומה לדוקרנים ומונע מהיונים להגיע למשטח, לנחות ולקנן עליו. חשוב לציין שכמו הדוקרנים, גם הסלילים אינם מזיקים ליונים אלא רק מרחיקים אותן, ולכן זהו פתרון הומני שמתאים לאוהבי חיות ולמי שמבקש להרחיק יונים מבלי להרע להן.

פתרון פחות מומלץ – דבקים להרחקת יונים

בחנויות גינון ו"עשה זאת בעצמך" תוכלו למצוא חומרים שונים להרחקת יונים. הנפוץ מבניהם הוא דבק מיוחד – למעשה משטח דביק, שמניחים במקומות הרגישים. היונים מגיעות למקום ומנסות לקנן בו, אבל המרקם הדביק משבש להן את התוכניות. דבקים אלה, גם אם הם לא פוגעים ביכולת היונה לעוף, הם מהווים מטרד סביבתי של ממש והם לא מומלצים לשימוש, בהינתן שפע של פתרונות עדינים יותר כלפי הציפור אולם יעילים לא פחות.