4 טיפים לניקוי הגג

לגג רעפים יש אינספור יתרונות, זו הסיבה שלרוב הבתים בישראל יש גגות מסוג רעפים. גגות רעפים הם קלי משקל ומספקים הגנה מושלמת מפגעי מזג האוויר.
כדי לבנות כהלכה גג רעפים דרושה מיומנות וניסיון. גג שתוכנן ונבנה כראוי יהיה עמיד ויאריך ימים אבל אם נעשו טעויות, עלולות להתפתח בעיות שונות כגון שקיעה של אזור מסוים בגג, רעפים שזזים ממקומם, חדירת מים ועוד. לכן, חשוב מאוד לבחור חברה מוכרת, אמינה ומקצועית לביצוע הקמה כמו גם תיקון גגות רעפים. חברות כאלה מתמחות גם בבנייה, תחזוקה ושיפוץ ארגזי רוח כמו גם תיקון מרזבים.

גגות רעפים איכותיים דורשים תחזוקה מועטה בלבד, מומלץ לערוך מדי שנה ביקורת לגג, כזו הכוללת את צידו התחתון והעליון כאחד. את הביקורת כדאי לעשות בסוף הקיץ, לפני בוא הגשמים. אם מתגלה תקלה כלשהי, רעף שבור למשל, יש לטפל בה בהקדם, חשוב לזכור שכשיורד גשם מתפתחת זרימה חזקה של מים במורד הגג כך שגם פתח קטן יאפשר לכמות גדולה של מים לחדור.

אחד הדברים שמגלים לפעמים בביקורת הוא שצריך לנקות את הגג.
הצטברות של לכלוך כמו עלים, אבק, בוץ, חומרים השאירו אחריהם בעלי מקצוע שביצעו עבודה בגג (התקנת צלחת לוויין או קולטי דוד שמש למשל) וכד' תפריע לזרימת המים במורד הגג.
הפרעה לזרימה החופשית של המים עלולה לגרום לחדירת מים שבין שורות הרעפים, משקל יתר של בוץ עלול לגרום לשקיעה, חפץ שמתגלגל במורד הגג עלול לגרום לסדק או לשבר של רעף. אספנו עבורכם ארבע טיפים חשובים שיסייעו לכם לנקות את גג הרעפים שלכם.

תכננו את העבודה

חשוב לתכנן את הניקוי, לעלות אל הגג רק לאחר שדאגתם שיש לכם את כל הציוד הדרוש. אם צריך תיקון מרזבים כדאי שיבוצע לפני הניקוי כדי שבזמן הניקוי, המים יתנקזו ללא בעיה דרך צינור המים.
את מלאכת הניקוי תתכננו לפי ממצאי הביקורת השנתית שמומלץ לעשות לכל גג רעפים.

בטיחות מעל הכול

עבודה על גג היא מסוכנת, חשוב לנהוג בזהירות המתחייבת, להתרחק משפת הגג, לנוע בזהירות, לשאוף לצעוד מעל הקורות התומכות, אם צריך אפשר להניח לוח שמפזר את המשקל.

סלקו כל חפץ ולכלוך שניתן לאסוף ידנית

לפני שמתחילים לנקות במים אספו כל דבר שאפשר לסלק ידנית. שטיפת הגג במים כשעליו עדיין יש עצמים ולכלוך שאפשר היה להרים ידנית תגרום לסתימת המרזב או אפילו נזק שיחייב תיקון מרזבים. אספו את כל מה שאפשר לתוך שק ושלשלו אותו למטה.

נקו עם צינור מים ומטאטא

לאחר שסילקתם כל מה שניתן השלימו את מלאכת הניקוי באמצעות צינור מים ומטאטא. הזרימו מים באופן מבוקר במורד הגג ושפשפו את הלכלוך מן הרעפים בעזרת המטאטא. בשלב זה של העבודה צריך להיזהר מאוד לא להחליק וליפול, השתמשו בנעליים בעלות סוליה עם אחיזה טובה.