לנקות את הבית לאחר שיפוץ

כמה זמן חיכיתם שיסתיים כבר השיפוץ: לראות סוף סוף איך נראה הבית שלכם בסגנון החדש שלו. גווני הקירות, המטבח המדוגם, המרפסת המוארת, חדר הרחצה המפנק. תקופת השיפוץ היא תקופה מתישה, אבל אם חשבתם שכשנגמר השיפוץ והסתיימו הצרות – טעיתם.
כל שיפוץ מותיר אחריו לכלוך בין אם רובה דבוקה לרצפות או שאריות של צבע על השיש. לכלוך שפוגם במראה האסתטי של הבית המשופץ וגם עשוי לגרום לזיהום אוויר, אלרגנים ולקשיים בנשימה.
הבשורות הטובות הן שאפשר להתגבר על הנזק באמצעות ניקיון מאסיבי באמצעות תכשירי ניקוי מקצועיים המבוססים על חומרים עוצמתיים המסוגלים להיפטר מלכלוכים קשים לרבות שומנים ומסיסים למיניהם. במה להצטייד ואיך לנהל את פרויקט הניקוי בצורה מוצלחת?

הצעדים בדרך לבית נקי

בשלב הראשון של פרויקט הניקיון, חשוב לבצע הערכת נזקים. כלומר, להבין למה גרם השיפוץ ואיך להתגבר על הנזק. כדאי לערוך ניקוי בית לאחר שיפוץ בצורה יעילה, רצוי תחילה להחליט אילו נזקים לתקן כעת ואילו בהמשך הדרך וכן לחשוב האם למסור את מלאכת הניקיון לבעלי מקצוע או לבצע את הפעולות הנדרשות בכוחות עצמכם. לכל החלטה שתקבלו יש יתרונות וחסרונות: חברת ניקוי מקצועית מצוידת מראש במכשור מתקדם ובחומרים חזקים ובעלת ניסיון עשיר בהתמודדות עם נזקים מאתגרים. מצד שני, יתכן שהשירות יהיה יקר יותר מכפי שתכננתם להוציא – השאלה הנשאלת היא האם תוכלו לעמוד בסטנדרטים הגבוהים של חברת הניקיון מבחינת גם לוחות הזמנים – תאריך כניסה לדירה וכדומה.

יש לזכור שחשוב להתייחס גם לשלבים השונים בתהליך הניקוי: להגדיר אזורים ולעבור מאזור לאזור, לשים לב להוראות הביצוע כמו למשל, ייבוש מלא לפני ריסוס בחומר עוצמתי, אוורור אופטימאלי של הבית. לרוב  ניקוי אחר שיפוץ ידרוש תקופת הסתגלות של הבית לניקוי מקסימלי בטרם אתם מעבירים רהיטים וחפצים. קחו בחשבון שיש אזורים שאחרי ניקיון והצבת רהיט לא תינתן אליהם גישה חוזרת בקלות – הצבת ארון או כל רהיט מאסיבי. לכן, חשוב שתשקיעו היטב בניקיונות אלה, כולל גם משקופי הדלתות ופינות שלא בהכרח מגיעים אליהן בעת ניקיון סדיר.
אם לא פניתם לחברת ניקיון, תוכלו לרתום את כל בני הבית למשימת הניקוי, להקצות תפקידים ושטחי ניקוי. להחליט למשל שבזמן ייבוש של אזור ספציפי תתמקדו בניקוי אזור מקביל ותעברו בחזרה לאזור שנוקה לאחר שזה התייבש וכך תנצלו את הזמן לניקוי של שטח גדול יותר.

החומרים שעושים הבדל

תכשירי ניקוי מקצועיים יכולים להוות אלטרנטיבה לחומרי ניקוי קמעונאיים. אלה הם חומרים המכילים חומצות בריכוז גבוה, שמסוגלות להילחם בלכלוך עיקש. מהסרת ציפויים ודבקים ועד הסרת עובש וחלודה וכן נטרול ריחות רעים. יש חומרים המשלבים פעולה של ניקוי וחיטוי בו -זמנית כאשר חשוב מאוד לנקות ולאחר מכן לחטא, במיוחד משטחים בהם חשוב לשמור על סטריליזציה כמו משטח העבודה במטבח. בבחירת מוצרים מסוג זה, חשוב להתייחס להתאמה בין סוג המוצר לתשתית הנתונה מבחינת חומר גלם – למשל, קרמיקה, זכוכית, אלומיניום. לא כל חומר מתאים לכל סוג תשתית.
בנוסף, יש לבחון את מידת הנזק על מנת לבחור את המוצר הנכון, כמו פירוק שאריות צמנט או בטון, ניקוי הבית במרחב הפנימי וניקוי לחיפויים חיצוניים, ניקוי באזור גג הרעפים ועוד. היתרון הבולט במוצרים אלה שהם אפקטיביים יותר ממוצרי ניקוי סטנדרטיים ויכולים לקצר תהליכים – כלומר, תוכלו לראות אפקט לאורך זמן ובמהירות ביחס לתכשירים אחרים.
קראו היטב את הוראות היצרן בנוגע לכללי בטיחות וזהירות כמו למשל, ריסוס ממרחק מומלץ או שימוש בכפפות, משקפי מגן, ריסוס חוזר לאחר ייבוש או חיטוי לאחר ניקוי יסודי.