שיטות נפוצות להרחקת יונים ב 2019

יונים מזוהות עם שלל דברים חיוביים ובפרט הן סמל להרמוניה ולשלום. מצד שני רובנו מעדיפים אותן מחוץ למרחבי המגורים והעסקים שלנו, בעיקר בגלל שכל יונה מביאה איתה רעש, לכלוך ולעתים גם כינים. כמובן שאין צורך לפגוע ביונים כדי להרחיק אותן, שכן ישנן שלל שיטות שהן גם אפקטיביות וגם הומניות. בחירת הדרך הטובה ביותר בהתאם לנסיבות הספציפיות מחייבת בחירת חברת הדברה מקצועית ומנוסה.

דוקרנים וקפיצים

התשובה הנפוצה ביותר לשאלה איך להרחיק יונים לצמיתות היא באמצעות דוקרנים או קפיצים.

חשוב להדגיש שאותם סלילים שכוללים קפיץ או דוקרני פלסטיק לא פוגעים באף יונה, שכן היא פשוט נמנעת מלנחות עד אדן חלון שמונחים עליו אותם פתרונות פשוטים אבל יעילים. קפיצים ודוקרנים מתאימים גם למעקות במרפסות, למזגנים שמושכים אליהם יונים, לשלטי פרסום ועוד משטחים רחבים יחסית שמהווים אטרקציה עבור בעלי כנף.

בחירת הסלילים או הדוקרנים ואופן פרישתם מחייב מקצועיות וניסיון, ולכן חשוב למצוא שירותי הדברה שכבר הרחיקו יונים בדרך זו בהצלחה מוכחת.

צלילים

דרך נוספת לבצע הרחקת יונים לצמיתות היא באמצעות מכשיר שמשמיע צלילים מאיימים מבחינת היונים, כך שהן יימנעו מלהתקרב אל המרחב הרלוונטי.

הקולות האפקטיביים ביותר הם צלילים של עופות דורסים. כדאי לציין שמדובר בגלי קול שמתאפיינים בתדרים שאנחנו לא מסוגלים לשמוע כך שלא מדובר במטרד לנו או לשכנים. עוד חשוב להדגיש שהמכשיר מופעל רק כשהוא מזהה תנועת יונה בקרבת מקום.

רשתות

רשת היא מחסום יעיל בפני חדירת יונים למרפסת או לכל חלל אחר שבו הנוכחות שלהן לא רצויה. התשובה לשאלה כמה עולה להרחיק יונים משתנה בהתאם לגודל הרשת הנדרשת. הדגש העיקרי הוא אסתטי: ישנם מקומות שבהם נרצה רשת אבל כזו שאינה בולטת יתר על המידה, ולכן יועדפו פתרונות כמו רשת שקופה או בכל מקרה כזו שהיא בעלת נוכחות פחות משמעותית. מרכיב נוסף בהחלטה הוא הרצון לאפשר כניסת אוויר למרות הרישות.

דחליל

דחליל אולי נתפש כפריט ששייך לאגדות, לסיפורי ילדים או לעבר, אבל כדאי לדעת שיונים נרתעות מאוד מדמויות של ינשופים, חתולים, אנשים ונחשים. הדמויות חייבות להיות אמינות וכדאי גם להזיז אותן מעט מעת לעת כדי "לשכנע" את היונה שמדובר באיום אמיתי ושלא כדאי לה לקנן אצלכם בדירה או בעסק.

הרחקת יונים – רק עם ניסיון מגוון

כל אחת מהשיטות הנ"ל עשויה להתגלות כמוצלחת מאוד, אבל מצד שני גם עלולה שלא להרחיק אף יונה. ה"סוד" של ההצלחה הוא ביצוע מיומן ובעיקר מותאם לנסיבות של השיטה הטובה ביותר בכל מקרה ספציפי. על-מנת ליהנות גם משירות מקצועי וגם ממחיר אטרקטיבי חשוב למצוא חברה עם ניסיון בתחום הספציפי של הרחקת היונים, ורצוי בכמה שיותר שיטות – כך שההמלצה שלה תהיה בהתאם לאינטרסים שלכם ולא על סמך יכולות מוגבלות ואינטרסים זרים.

רוצים שמישהו יציל אתכם מהיונים? פנו למדביר שמציל