כך תתכוננו לחורף

החורף כבר פה, ואיתו באו השותפים הטבעיים שלו: הגשמים. עובדה זאת מחייבת אותנו להתכונן ולערוך ביקורת למספר אלמנטים קונסטרוקטיביים של הבית, כמו מרזבים, גגות רעפים וארגזי רוח. אם אתם מודעים לבעיה קיימת או שיש חשש לקיומה של אחת, מומלץ להיעזר בעת המוקדמת ביותר באיש מקצוע, על מנת לפתור אותה ולא להסתכן בנזק למבנה או לאחד מחלקיו החיצוניים.

להשתמש באנשי מקצוע

איך שלא יהיה – חשוב להיעזר באנשי מקצוע, ולא להסתמך רק על עצמכם, ובפרט אם אינכם בעלי ניסיון רלוונטי בתחום. מרבית האוכלוסייה אכן תפנה לעזרת אנשי וחברות מקצוע אשר עוסקים בתיקונים ותחזוקה של החלקים הרלוונטיים בבית, אך יש אנשים שאוהבים לתקן דברים כחובבים. במקרה זה, בגלל שהעבודה מבוצעת במיקום גבוה, ובגלל החשש להתפתחות נזק אפשרי במספר חלקים במבנה – מומלץ לטפל בבעיה באופן יסודי, מקצועי ושכלתני.

גגות רעפים

אם יש למבנה גג רעפים וחודרים מים הביתה, הגיוני בהחלט שמקור הדליפה הוא הגג. אפשרי שיש חלק שבור בגג או חלק שזז ממקומו. אפשריות גם בעיות בניקוז או במבנה הרעפים, לרבות במרזב עצמו. הדרך הטובה והמומלצת היא אכן להיערך מבעוד מועד ולפני שמגיעה עונת החורף, אבל כשהיא כבר כאן, עוד יותר חשוב לבדוק את המצב, ואם כבר קיימת דליפה – לדאוג לתיקונה האידיאלי. נזקי מים עשויים להשפיע בין היתר על המבנה התומך של הגג, ליצור עובש המזיק לבריאות ולחדור לתוך הבית עצמו. במקרה כזה פנו אלינו לתיקון גג רעפים.

מרזבים

במידה וקיימת בעיה במרזב, ניקוז מי הגשמים מהגג ומהמרפסת לא יבוצע באופן תקין. התוצאה היא חלחול בלתי רצוי של מים למקומות שחייבים להישאר יבשים, כמו למשל פנים הקירות או מתחת למרצפות, והיווצרות של נזקים אפשריים. וודאי שאינכם רוצים כתמים בקירות, עובש וטחב ואף בעיות חמורות יותר. במידה והמרזב נסתם או התעקם, התכופף בעקבות חדירה של לכלוך חיצוני רב או שאחד מחלקיו השתחרר, התפרק או נשבר – יש לתקנו בהקדם. יכול להיות גם שהמרזב נבנה מלכתחילה בצורה או בזווית לא מדויקת, וגם סוגיה זאת ברת תיקון לטווח ארוך. במקרה של תיקון התקנת מרזב פנו אלינו.

פרגולות  

הפרגולה יכולה לספק הגנה למרפסות ולגן גם בתקופת החורף, ובפרט כאשר היא אטימה בפני מים. התקנה של פרגולה תחסום חדירה של מים למרפסת, וכדאי לשים לב שהיא נבנית מעץ עמיד ואיתן. חוק הפרגולות הקל באופן משמעותי עם אנשים המעוניינים לבנות פרגולה, ומומלץ לבדוק את האפשרות הזו לעומקה אם אתם חפצים בכך.