כמה עולה איטום גגות ב-2019?

איטום הגג הוא פעולה חשובה מאוד שיכולה להתבצע בשלל דרכים. באופן טבעי כשאנחנו מחפשים אנשי מקצוע שיבטיחו לנו חורף יבש ובית ללא רטיבות אחד הפרמטרים העיקריים בהחלטה שלנו הוא המחיר. עלות איטום גגות מושפעת מגורמים שונים ורצוי כמובן להכיר אותם, ועוד כדאי לדעת מהם היתרונות והחסרונות של שיטות האיטום השונות.

מהן האפשרויות של איטום הגג?

ישנן 3 שיטות עיקריות לאטום גג: באמצעות זפת, עם יריעות ביטומניות ועם חומרים אקריליים.

איטום עם יריעה ביטומנית

שיטה זו מתאימה בעיקר עבור איטום גגות מרוצפים, וגם במקרים שבהם ישנו גג בטון חדש או גג שכבר עבר זיפות. היתרון העיקרי של היריעות הביטומניות הוא הגמישות והעמידות שלהן, ובהתאם העובדה שאין צורך בתחזוקה שוטפת שלהן. אם תבחרו קבלן איטום מקצועי הוא יספק לכם אחריות ל-10 שנים – וקרוב לוודאי שבכלל לא תצטרכו להשתמש בה, כך שלמעשה מובטח לכם שקט נפשי לעשור שלם.

החיסרון העיקרי בהשוואה לשיטות האיטום האחרות הוא המחיר הגבוה יותר, ובמיוחד בגג שיש בו דודי שמש רבים (מפני שצריך לפרק אותם לפני הנחת היריעות ולהרכיב מחדש אחרי האיטום).

איטום בחומרים אקריליים

שיטת איטום גגות שמתאימה בעיקר ליישום על תשתית בטון. בנוסף הם מתאימים למקומות שיש בהם שיפוע טוב, וזאת מהסיבה שהצטברות של מים על חומר אקרילי – למשל כשיש שלולית, ליד פתח של מרזב, מתחת לדוד שמש וכו' – עלולה לגרום לקילוף החומר.

בדרך כלל האיטום עם החומרים האקריליים יתבצע בגגות קטנים ובמרפסות.

זיפות

בעבר כמעט כל הגגות רעפים זכו לזיפות, אבל כיום שיטה זו של איטום הגג כבר נחשבת למיושנת למדי. למרות זאת חשוב לדעת שהזפת יעילה למדי במניעת חדירת מים. בנוסף לשכבת ההגנה החזקה יש לזפת יתרון משמעותי נוסף והוא המחיר האטרקטיבי. החיסרון המשמעותי ביותר הוא הרגישות של הזפת לשינויי מזג האוויר – היא מתרחבת ומתכווצת ולכן עם הזמן מתחילים להיווצר בה סדקים. בדרך כלל תקבלו אחריות על זיפות גגות רק לפרק זמן של 3-5 שנים ובנוסף נדרשת הוספת שכבת הלבנה חדשה מדי שנה.

אילו עוד גורמים משפיעים על עלות איטום הגג?

בנוסף לסוג האיטום, עלות התהליך מושפעת מעוד 3 גורמים עיקריים:

א. גודל הגג – ככל שהגג גדול יותר העלות למ"ר תהיה נמוכה יותר (אבל מצד המחיר הכולל יהיה מן הסתם גבוה יותר, ובמיוחד אם על הגג יש דודי שמש רבים או מתקנים אחרים שהופכים את העבודה למורכבת יותר).

ב. הטיימינג – איטום גג בחורף יהיה כמעט תמיד יקר יותר, ולפעמים אפילו במידה ניכרת, בהשוואה לאותה פעולה בדיוק בקיץ. הסיבה לכך היא שבחורף העבודה מסובכת יותר בגלל התנאים, ובנוסף בעונה הרטובה קבלני האיטום מוצפים לעתים בפניות וקשה למצוא אנשי מקצוע איכותיים (ובמיוחד כשאי אפשר לדחות את האיטום).

ג. המקצועיות של קבלן האיטום – לא כדאי להתפשר ולבחור בחאפר שאולי יציע לכם מחיר אטרקטיבי אבל אחרי הגשם הראשון תגלו שהאיטום לא עובד.

מחירון איטום עדכני

מחירי איטום גגות משתנים כאמור בהתאם למאפיינים הספציפיים של כל עבודה, אבל כדי שתדעו מהו טווח המחירים המקובל והעדכני נכון ל-2019 הכנו לכם את הטבלה הבאה:

עבודהטווח מחיריםהערות
זיפות גג35-60 ש"ח למ"רלא כולל תיקוני בטון
איטום עם חומרים אקריליים50-70 ש"ח למ"רהמחיר מתייחס לחומר משחתי על בסיס מים
איטום גגות ביריעות ביטומניות80-110 ש"ח למ"רהמחיר משתנה גם בהתאם לעובי היריעה הביטומנית
סיוד גג700-1,600 ש"חבהתאם לגודל הגג