למה כדאי לבנות פרגולה מעץ?

הפופולאריות של פרגולות, בחצרות ובמרפסות, בבתים ובבתי עסק, נמצאת בעליה מזה למעלה משני עשורים. רבים בוחרים להוסיף פרגולה וליהנות מן היתרונות הגדולים הטמונים בכך בדמות מקום נעים לשהות בו, מעבר הדרגתי מפנים המבנה לחוץ, הצללה, הגנה ממזג האוויר, תרומה עצומה לאווירה, המראה והעיצוב וכד'. רוב רובן של הפרגולות בישראל נבנות מעץ אולם יש פרגולות אלומיניום ואפילו מברזל. בפסקאות הבאות תמצאו פירוט אודות יתרונותיהן של פרגולות מעץ, יתרונות אשר ממשיכים להפוך פרגולות כאלה לבחירה המועדפת.

חומר גלם נוח בעל תכונות מבוקשות

עץ טבעי הוא חומר גלם מופלא ממש. מדובר בחומר חזק בעל משקל נמוך יחסית, מגיע בשלל מידות, קל לעיבוד וניתן ליישם עליו מגוון גימורים המעניקים לו מראה ייחודי ועמידות משופרת.
עץ הוא חומר נאה המשרה אווירה חמה ורגועה. ניתן לבנות בעץ כך שמתקבל מראה מחוספס וכפרי אך ניתן גם ליצור פרגולות מעץ מהוקצע ומלוטש למשעי המעוצבות בסגנון מודרני, חד, חלק ומינימליסטי.
השילוב של תכונות ההופכות את העץ לחומר גלם עדיף עם מראה ייחודי שניתן לשוות לו מגוון סגנונות הוא האחראי לכך שעץ ממשיך להיות החומר העיקרי ממנו נבנות פרגולות מכל הסוגים בארץ.

שלל סוגי עץ

ישנם סוגי עץ שונים המשמשים לבניית פרגולות בישראל, ביניהם עץ אורן, טיק, איפאה ועוד. לכל סוג עץ תכונות משלו המקנות לו מראה מיוחד ועמידות כזו או אחרת.
עץ אורן הוא הזמין ביותר, מקורו ביערות במזרח אירופה (בהם מנוהלת כריתת עצים מבוקרת), מכיוון שאורן גדל בטבע בישראל מדובר בעץ המתאים לאקלים בארץ. צבעו הטבעי של אורן הוא בהיר וכך ניתן לצבוע אותו בלכה מגוונת אשר תקנה לו גוון מבוקש (למשל דמוי מהגוני, אגוז, טיק וכד'), כהה יותר או פחות לפי העדפותיכם. עץ אורן הוא גם בדרך כלל הבחירה המשתלמת ביותר מבחינת מחיר.
האיפאה, עץ קשה שמקורו ביערות הגשם של דרום אמריקה, ניחן מגוונת בעמידות גבוהה מאוד, צבעו הטבעי כהה יחסית וישנם מי שמעדיפים גימור של שמן בלבד (ללא צביעה בלכה שקופה / לכה או צבע אטום).

אפשרויות עיצוב בלתי מוגבלות

אין גבול ליצירתיות בכל הנוגע לפרגולות עץ, כל זאת כל עוד שומרים שהמבנה שיתקבל יהיה חסון ועמיד לאורך זמן.
מלבד תכנון הקונסטרוקציה (מבחינת עמודים וקורות תמיכה בגג הרעפים) כך שהפרגולה תהיה חסונה ותיוותר איתנה לאורך שנים רבות תוך שהיא חשופה לפגעי מזג האוויר. ניתן לבחור בין שלל אלמנטים דקורטיביים, סוג הקירוי למשל, אופן ההצללה ועוד.

חשוב מאוד לוודא שתכנון הפרגולה והקמתה נעשים בידי בעלי מקצוע להם הידע והניסיון הנחוצים כדי לבנות עבורנו פרגולה בטוחה ונאה שתשרת אותנו נאמנה שנים רבות. יתרון נוסף של פרגולות עץ הוא שניתן לחדש את המראה שלהם פשוט על ידי ליטוש העץ ויישום גימור מחדש.