השפעת הברד על הגג

פגעי אקלים ומזג האוויר בחורף עלולים לגרום לנזקים לגג, ובפרט כאשר מדובר בגשמים חזקים ובברד. רעפים בגג עלולים להישבר או להיסדק, ובמיוחד אם אלו רעפים ישנים ומלאי בלאי. איטום ותיקון גגות רעפים ימנעו מצבים שכאלו ולא יאפשרו לגשם ולברד לחדור אל תוך הגג והמבנה וליצור נזילות, הצפות ורטיבות. מעבר לכך, מלבד נזק לרעפים, עלולים להיווצר חסימה ונזק גם למרזב.

חסימה במרזב

חורף עתיר ברד עשוי לגרום להצטברויות של ברד בתעלות הרעפים ובמרזב ולחסימה של זרימת המים באותם חלקים. בעקבות החסימה הניקוז נפגע ומי הגשמים יחלחלו אל תוך הבית, לרבות אל תוך פנים הקירות ומתחת למרצפות. יושבי הבית יסבלו בעקבות כך מעובש, רטיבות, כתמים וריחות מעופשים.

פגיעה במרזב

ברד עשוי להוביל להיווצרות של פגיעות מכאניות במרזב. בעת סופות ברד יכולים למשל להשתחרר תפרים במרזב או שחלקים ישברו. פגיעה שכזאת עלולה להוביל לתוצאה דומה של סתימה במרזב וחלחול של מים אל תוך הבית. במצב כזה יש כמובן לפנות לאנשי מקצוע מיומנים לצורך קבלת שירות מקצועי של תיקון מרזבים.

פגיעה ברעפים

ברד ופגעי אקלים יכולים ליצור בלאי מתמשך ברעפים, ובעקבות כך עם הזמן הם עלולים להישבר או להיסדק. הפגיעה באיטום תוביל להיווצרות נזקי מים ולחות בקונסטרוקציה התומכת של הגג ולחדירה של מים אל תוך אזורים שחייבים להישאר יבשים. גם במקרה זה מדובר בנזק למבנה, חדירה של מים והיווצרות של כתמים ועובש.

הימנעות מבעיות אלו

אין ספק שהדרך להימנע מבעיות דוגמת אלו היא לבדוק את תקינות הגג והמרזב ואטימות הרעפים מבעוד מועד, ועדיף שכבר בקיץ. כאשר בעיות אלו מתרחשות לפתע ובהפתעה בזמן החורף, קשה יותר לטפל בהן, ובפרט בעיתות של גשם וברד. במידה ויש חשש לקיום בעיה, כדאי לפנות לאנשי מקצוע למען ביצוע תיקונים והתחזוקה הדרושה, כמו למשל ביצוע איטום גגות, החלפת רעפים שבורים, חיזוק הקונסטרוקציה ואף החלפת הגג כולו. אם מדובר בגג רעפים ישן, חשוב עוד יותר להקפיד ולבדוק מראש. מי שרואים את הנולד, לא רואים בעיות ודליפות בזמן אמת.