חומרים להרחקת יונים

יונים הן ציפורים מרהיבות, שנושאות איתן את סמל השלום והמייתן עדינה ונעימה… עד שהן עוברות לגור איתנו, אז אנחנו מגלים שלא רק את השלום הן נושאות עימן, אלא גם טפילים שחלק מהם מסוכנים לאוכלוסיות בסיכון כמו ילדים וחולים – וההמייה שלהן, יכולה להוציא מן הדעת בשעות הבוקר המוקדמות, למשל…

בני האדם מנהלים מערכת יחסים ארוכת שנים לצד יונים, ציפורים שנראה כי הן נהנות מנופים אורבניים ומחיים לצד אנשים. למשל – יונה לבנה היא סמל השלום, יונות דואר שימשו להעברת מסרים בימים בהם לא היו אמצעי תקשורת משוכללים יותר, ישנם מקומות, כגון פארקים גדולים וכיכרות רחבות ידיים, שם להקות יונים הן חלק מן האטרקציות המקומיות.
היונה היא עוף סתגלן, ולהקות יונים מתקיימות יפה באזורים מיושבים. קורה שיונים בוחרות לשהות ואף להקים קינים ולהתרבות באופן המהווה מטרד. הצטברות לשלשת, טפילים, ריע רע, רעש ועוד, דורשים התערבות ונקיטת אמצעים להרחקת יונים. ישנן מגוון שיטות להרחקת יונים, כמו למשל התקנת דוקרנים המקשים על היונים לנחות, סלילים קפיציים, רשתות החוסמות דרכן אל מקומות מסתור אפשריים, מתקנים המפיקים צלילים חזקים בתדר שאנחנו לא שומעים וגם חומרים להרחקת יונים.

חשוב להדגיש שבכל הקשור להרחקת יונים כל האמצעים, כולל חומרים להרחקת יונים, הם כאלה המניעים את היונים להתרחק מן המקום, היונים אינן נפגעות אלא רק נאלצות למצוא מקום אחר לשהות בו. בפיסקאות הבאות תמצאו מידע אודות חומרים להרחקת יונים, הסוגים השונים, האם ניתן לרכוש ולהשתמש בהם עצמאית ומתי עדיף לפנות אל בעל מקצוע, כגון חברה המתמחה בתחום תיקון גגות רעפים ותיקון מרזבים בעלת הידע והניסיון הדרוש כדי להציע פתרונות מוצלחים ולבצע עבורכם את המלאכה.

חומרים מדיפי ריח

סוג אחד של חומרים להרחקת יונים הם כאלה המדיפים ריח שיונים אינן סובלות אך לנו הוא אינו מפריע. חומרים כאלה ניתן ליישם בריסוס (תרסיס דוחה יונים) או במריחה באמצעות מטלית או ספוג.
חומרים דוחי יונים מתאימים לשימוש על גבי אדני חלונות, מרפסות, מרזבים, סביב גגות רעפים ועוד. ניתן למרוח על פני שטח נרחב ופעולת החומר ארוכת טווח. חשוב לדעת שיש לחזור על הטיפול בכל כמה חודשים.

חומרים דביקים

סוג נוסף של חומרים דוחי יונים הם כאלה שאין להם דווקא ריח שהיונים אינם מחבבות אך הם הופכים את פני השטח באזור ממנו רוצים להרחיק את היונים לדביק. היונים נמנעות מלהלך על משטחים דביקים ויעדיפו לחפש להן מקומות אחרים לשהות בהם. גם חומרים דביקים ניתן ליישם בהתזה או במריחה.

אם מסתבר ששימוש בחומר דוחה יונים הוא פתרון הרחקת יונים המתאים ביותר עבורכם חשוב שתדעו שבשוק ניתן למצוא מגוון חומרים לכן יש לבחור מביניהם כזה שיעילותו מוכחת.
כאשר המקום ממנו רוצים להרחיק את היונים נגיש ויישום החומר עליו פשוט ניתן לרכוש חומר, לרסס או למרוח בעצמכם. יש לפעול לפי הוראות היצרן ולנהוג בזהירות המתבקשת אם צריך לטפס למקום גבוה. חשוב לזכור שגם החומר האיכותי ביותר לא ישיג את התוצאה המבוקשת אם מלאכת היישום לא תבוצע כראוי, לכן מומלץ לפנות אל מומחה, יש יתרון לחברה מתחום גגות רעפים ותיקון מרזבים המציעה שירות מקצועי של הרחקת יונים.