כלי עבודה לתיקון גגות רעפים

גגות רעפים נחשבים לחזקים למדי והם עשויים לעמוד איתן לאורך שנים רבות. אבל גם הגג הטוב ביותר עשוי עם הזמן להיפגם. עשויות להופיע תקלות שונות כגון רעף שנשבר, קונסטרוקציה שניזוקה. עשויה להופיע גם נזילה בשל בעיית איטום ועוד. באמצעות כלי עבודה מתאימים, ניתן לתקן ולשקם.

חיזוקים והברגות

גגות רעפים הם הבחירה המועדפת בעיני בעלי הבתים הפרטיים וניתן למצוא אותם גם בלא מעט בניינים משותפים. בניגוד לגגות יצוקים, כבדים ומסיביים, מדובר בגגות הרבה יותר קלים, שלא מכבידים על המבנה ויחסית קל לבצע בהם תיקונים והחלפה של רעפים כאשר עולה הצורך. גגות הרעפים החדשים מספקים מענה איכותי גם מבחינת בידוד וכמובן – גם מבחינה ויזואלית. הם נראים יפים ומשתלבים יפה בכל סביבה, עירונית וכפרית גם יחד. במידה והגג ישן ומצריך תיקון, בעזרת הכלים המתאימים, קל לתקן, לשקם ולשפץ.

במידה ויש צורך לבצע חיזוקים או הברגות בגג הרעפים, כלי העבודה שיוכל לשמש לצורך כך יהיה מברגה מקצועית. מברגה בוש תהיה בחירה מתאימה כדי לבצע שיפוץ בתשתית של הגג, כדי להסיר ברגים ישנים, לבצע את התיקון הדרוש ולבסוף לחזק בברגים החדשים. אגב, לא חייבים בהכרח להמתין עד שגג רעפים ישן יינזק באופן נראה לעין. בעונת הקיץ החמה כדאי מאוד לבדוק מה מצב הגג ואם צריך לחזק בורג או אום, אם צריך לבצע תיקון קטן כדי שבחורף לא תהיה נזילה, זהו בהחלט זמן מתאים לעשות זאת. אגב, התיקון לא חייב להתבצע רק סמוך לרעפים עצמם. תיקון וחיזוק ניתן לבצע גם בארגזי הרוח הנלווים וכמובן – גם במרזבים. כדאי להצטייד מראש ומגוון מפתחות, פתוחים וסגורים.

כלים להסרת רעפים ומסמרים 

כמובן שלצורך תיקון גגות רעפים נחוצים כלי עבודה נוספים, מלבד מברגה בוש. למשל, יש צורך בכלים שיסייעו להסיר רעפים שנפגמו או כאלה שכבר לא מספקים אטימה נאותה. על מנת להסיר את הרעפים ובהתאם לסוג הגג ומשקל הרעפים ניתן להיעזר במברגים גדולים או בכלים ייעודיים כגון לום מתכת. מטבע הדברים, את העבודה יש לבצע בזהירות כדי לא לפגוע ברעפים סמוכים לאזור שבו עובדים. כאשר יש צורך להסיר מסמרים וחיבורים אחרים, ניתן להיעזר בכלי עבודה שונים. לצורך כך, כדאי להצטייד מראש בפלאייר, בחולצי מסמרים או במברגים ייעודיים שנועדו לחלץ מסמרים בקלות. נדגיש כי יש לעבוד בזהירות ולהיזהר מפציעה.

כלים לעבודה בתשתית עץ

אילו עוד כלי עבודה מלבד פלאיירים, מברגה בוש וחולצי מסמרים יוכלו לסייע בתיקון גגות רעפים? במידה ויש צורך לתקן תשתית עץ, מומלץ להצטייד בפטיש וכן בכלי חיתוך ושיוף. כלי הקצעה עשויים להיות נחוצים גם הם. במידה ורוצים להחליף ולתקן חלקי תשתית מפח או מחומרים קשיחים אחרים, ניתן להצטייד בכלים חשמליים. למשל מספרי פח יכולים לסייע ויש גם מסורים חשמליים שיכולים לסייע בסילוק תשתית גג פגומה כאשר התיקון הנחוץ הינו רציני למדי.

כאשר יש צורך לא רק להחליף כמה רעפים פגומים שהובילו לנזילה ומה שנחוץ זה עבודת תשתית בחלקי עץ מסיביים, יש להצטייד בעצים לבנייה וכמובן במסורים חשמליים לחיתוך באתר עצמו. המסורים צריכים להיות מתופעלים בזהירות, תוך שימוש בציוד מגן ובהתאם להוראות הבטיחות.

עוד יש לציין כי ישנם חומרי איטום שיכולים לסייע בתיקון תקלות איטום קלות בגגות רעפים, כאשר מדובר בחומר משחתי בצבע אדמדם חום המקובל ברעפים. לצורך ביצוע העבודה יש להצטייד בכלים למריחה ויישום של חומרי האיטום. בזמן העבודה כדאי שיהיו בהישג יד גם כלים כגון שפכטל וסכיני חיתוך טובים.