למה כדאי לתחזק את גג הרעפים בקיץ?

תיקון גג רעפים הוא מהשירותים המבוקשים ביותר בימי החורף – והסיבה ברורה מאליה. בחורף, גגות רעפים שאינם במצב טוב גורמים לקושי בשמירה על טמפרטורה מווסתת וקושי בחימום הבית; בחלק מן המקרים כאשר גג הרעפים אינו אטום ישנה חדירה של לחות או רטיבות אשר פוגעים בשכבת הטיח העליונה ובקירות הפנימיים והחיצוניים של הבית במיקומים שונים (תתפלאו – המים "מטיילים" בקירות ואת אותותיהם ניתן לראות במיקומים מפתיעים בבית). אנחנו מציעים דווקא על תיקון גגות רעפים וטיפולים תחזוקתיים עבורם בחודשי הקיץ. מדוע? כל הסיבות – לפניכם.

תיקון גגות רעפים – חודשי האביב והקיץ הם התקופה האופטימאלית

בעוד חודשי הסתיו והחורף, בהם מתחילים הגשמים העונתיים ואי התחזוקה של גגות הרעפים מורגשת, הם החודשים הנפוצים לתיקון גגות רעפים – אנחנו מזמינים אתכם לשקול טיפולי תחזוקה ותיקון גגות רעפים דווקא בחודשי הקיץ. מעבר לעובדה שהזמנת אנשי מקצוע לתיקון גגות הרעפים בקיץ היא זולה יותר עקב האטות בביקוש לאנשי מקצוע אלה בחודשי הקיץ – אלה גם החודשים בהם מזג האוויר הוא מושלם לביצוע טיפולי תחזוקה ברעפים. שכבות האיטום, הקיר, והרעפים עצמם הם יבשים לאחר הימים החמים שכבר עברו – כך שמוצרי האיטום וההדבקה פועלים מהר ובאופן מיטבי, ובנוסף – התנאים נוחים לעבודה על הגג (בניגוד לתנאי עבודה בקור, ברוחות או אף בימי גשם או סערה).

חשוב ליזום תחזוקה של גגות רעפים באופן תקופתי – גם אם אין לכם רטיבות בקירות

גג הרעפים שלכם נושא עוד תפקידים חשובים פרט ל"כיסוי" פשוט לבית. יכולת האטימה המוחלטת של הגג עליה יש לשמור ולתחזק, מאפשרת בידוד איכותי, בעיקר לטובת ויסות טמפרטורה בחורף ובקיץ. לעיתים, רטיבות או בעיות אטימות בגגות הרעפים אינם מורגשים אלא בימי החורף הקרים – ובמקרים חריפים יותר, בעלי הבית כלל לא יודעים על בעיות אטימה בגגות הרעפים, אלא מגלים כי חשבון החשמל שלהם "צמח" באופן מפתיע, זאת עקב פעילות יתר של המזגנים וקושי לשמור על טמפרטורה רצויה. על כן חשוב ולפעמים אף משתלם, ליזום בדיקות תקופתיות של גגות הרעפים, דווקא בחודשי הקיץ. אם יש צורך בתיקון גגות הרעפים או בחידוש האטימה בגג – תגלו כי תחזוקה הולמת של גג הרעפים מאפשרת חיסכון משמעותי בהוצאות החשמל עקב שיפור גדול ביכולת הבידוד בבית.

החודשים האחרונים של הקיץ (יולי אוגוסט) – זה הזמן לתחזוקת הגג

חודש אוגוסט הוא החודש החם בשנה, ובו כל הרטיבות מהשכבות החיצוניות של הקירות והגג התייבשו לחלוטין, גם אם גג הרעפים שלכם אינו אטום באופן מושלם. זה הזמן ליזום בדיקה או טיפול תחזוקה לרעפי הגג, לתקן בעיות אטימות ולהחליף רעפים שחוקים, לבדוק שכל הרעפים מונחים היטב במקומם ולהכין את גג הרעפים שלכם לחורף – תחזוקה נכונה של גג הרעפים שלכם בחודשי הקיץ החמים, תמנע צורך בתיקון גגות רעפים דחוף בחודשי החורף הקרים.