מהן השפעות הגשם על הגג?

בזמן החורף הגשמים מתעצמים, הרוחות נושבות וסערות מתחוללות. מי הגשמים עשויים לגרום להיווצרות של סתימה במרזבים, לחדירה של מים הביתה, להיווצרות רטיבות וכתמים בקירות הבית ולנזקים למבנה התומך את הגג. הגשמים והרוחות עשויים לגרום לרעפים לעוף ממקומם במידה והם לא מקובעים ומחוברים היטב. במידת הצורך, חשוב לערוך תיקון גגות רעפים ותיקון מרזבים במועד הנכון ולמנוע בעיות אלו מראש.

נזקים לקונסטרוקציה של הגג

לגג רעפים יש מבנה תומך שעשוי להינזק בזמן הגשמים בעקבות חדירה של מים, שעשויה לנבוע בין היתר מסתימה במרזב או מגג לא אטום בפני מים. הפגיעה במבנה התומך מתרחשת כאשר קורות העץ סופגות מים ונוצרים עיוותים.

נזקים לרעפים

רעפי הגג עשויים לצאת ממקומם ולעוף במידה ואינם מקובעים באופן אידיאלי לשלד הגג, וזוהי עוד נקודה שחשוב לבדוק מראש.

סתימה במרזבים

מי הגשמים בהחלט עשויים לגרום לסתימה במרזבים וכתוצאה מכך להצפה ולחדירה של מים אל תוך הגג ומשם אל תוך הבית. הסתימה עשויה להתרחש הן מרוב גשמים והן מלכלוך מצטבר. חשוב לבצע מראש פתיחה של מרזבים. גם הרוח הנושבת שמעיפה דברים וחפצים שונים עשויה לגרום ליצירת סתימה במרזב.

חלודה

מי הגשמים עשויים לגרום גם להיווצרות של חלודה במרזב שתגרום לבעיות משמעותיות נוספות.

חפצים על הגג

במידה ומותקנות על הגג אנטנות, קולטים של דודי שמש ורכיבים נוספים, יכול להיווצר מצב שבו האיטום של הגג נפגע בעת ההתקנה של אותם חפצים, וכתוצאה מכך מי הגשם יחלחלו פנימה אל תוכו ואל תוך הבית.

רטיבות ועובש בבית

כל השפעה שלילית של הגשם והרוח על המרזב ועל הגג עשויה להוביל בסופו של דבר לחדירה של מים הבית ולהיווצרות בלתי רצויה של רטיבות, כתמים ועובש בתוך הקירות, שצריכים כמובן להישאר יבשים. כאשר קיימת בעיה של רטיבות בבית, קיימת סבירות שאכן מדובר בבעיה של חדירת מים מהגג.

לתקן בזמן

חשוב מאוד לוודא שהגג, המרזבים וארגזי הרוח שמישים לחלוטין. אם אינכם בטוחים – הזמינו בדיקה. אם אתם סבורים שקיימת בעיה, חשוב בפרט לבדוק את המצב ולערוך את התיקונים הדרושים, כך שעונת החורף תעבור עליכם בשקט ובשלווה.